Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Tak, filmu słuchałem (wielokrotnie). Ale charakter tego hałasu bardzo zmienia otoczenie. Jak odpalam w garażu to jest głośno, a jak po najdłuższym dniu pracy (10h) na firmowym parkingu, to jest inaczej.

    Komentarz


    • U mnie było podobnie jak rano odpalałem np po dwóch dniach stania to było głośno, a jak np po pracy to tego terkotania nie było. Wydaje mi się, że dużą rolę tu pełni olej i napinacz. Jak olej zleci z napinacza to zanim się on ponownie napełni to wtedy rozrząd hałasuje.
      Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

      Komentarz


      • No tak, to zostało już dawno udowodnione poza wszelką wątpliwość. Teoretycznie sprężyna w napinaczu ma w czasie braku ciśnienia oleju dociskać łańcuch, ale jakoś słabo sobie z tym radzi. Tu jest ładnie o tym napinaczu (zepsuty z innego powodu, ale pan ładnie tłumaczy jak to działa):



        A olej jaki wyznajesz?
        Ostatnio edytowany przez ; 44763.

        Komentarz


        • Fajny filmik. Ja od lat używam 0w40, aktualnie auto jeździ na ravenolu, wcześniej na neste.
          Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

          Komentarz


          • Dziękuję za podzielenie się cennymi doświadczeniami. :-)

            Komentarz


            • W teorii winny jest właśnie napinacz , który nie daje rady wybrać luzu z naciągniętego łańcucha ,ale ja za pierwszym razem wymieniałem , napinacz łańcuch , koła, ślizgi wszystko oprócz nastawnika i praktycznie po miesiącu od wymiany terkotanie wróciło. Nie potrafię znaleźć nigdzie jak ten nastawnik w ogóle działa bo wygląda na część stałą bez elementów ruchomych, więc nie wiem jaki on może mieć wpływ na naciąg łańcucha. Teraz poszedł cały zestaw i póki co jest spoko ale, to dopiero czwarty dzień. Ja mam samochód z 2010 r. możliwe ,że w późniejszych wypustach wariatory były ok i wystarczy wymienić napinacz ew. łańcuch. bo taka teorie też gdzieś na którymś forum znalazłem.

              Komentarz


              • Skoro wymieniono ci zestaw na taki sam (ten łańcuch gładki, bez zębów), to musiała się pojawić ta sama awaria co na fabrycznym. A im więcej zimnych odpaleń, tym szybciej. Od przebiegu to nie zależy, jeno od liczby takich uruchomień silnika. Tak kombinuję na chłopski rozum.

                Komentarz


                • Wymienili mi na wszystko poprawione ( poprawiony napinacz + łańcuch). Wtedy zestaw naprawczy nie istniał i części kupowało się osobno. Gdzieś na forum była lista numerów tych poprawionych części. Wszystko się zgadzało z tym co miałem zamontowane. Możliwe ,że VW wypuszczając cały zestaw znów zrobił update.

                  Komentarz


                  • Ale na oko widać jedną wyraźną różnicę - były te wewnętrzne zęby w łańcuchu? Bo przed tym zestawem C to ta poprawa była mało skuteczna.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                      były te wewnętrzne zęby w łańcuchu?
                      tego już nie sprawdzę, ale pewnie własnie nie było

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez boonsaw Zobacz wpis
                        Wszystko się zgadzało z tym co miałem zamontowane.
                        Jeśli były identyczne numery części, to zamontowano dokładnie to samo, czyli niepoprawione.

                        Na zdjęciach kolegi wyżej dokładnie widać dokładnie czym się różnią łańcuch i napinacz (a przynajmniej jego obudowa). Gorzej z oceną reszty, bo na oko ciężko cokolwiek wypatrzyć.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez boonsaw Zobacz wpis
                          Wszystko się zgadzało z tym co miałem zamontowane
                          może wyraziłem się niejasno. Numery zamontowanych części zgadzały się z tymi teoretycznie poprawionymi przez VW. (nowy napinacz łańcuch ) Nie montowałbym nowych, wadliwych części o tych samych numerach. Traktujmy się poważnie.

                          Komentarz


                          • Ale chyba tak właśnie było na początku (pierwsze auta z 1.4 tsi) - że w miejsce rozciągniętego montowano nowy łańcuch tej samej konstrukcji. Nie wiem jak z resztą, bo nie widać zmian "na oko".

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                              Kupiłem za 1150 zł (kompletny komplet, z uszczelką obudowy). Zobaczymy czy rzeczywiście w tej cenie sprzedadzą...
                              Jednak sprzedali, dzisiaj dotarł. Jest wszystko, razem ze śrubami i uszczelkami (12 elementów). Produkcja koniec 2018 r.

                              A w innym sklepie odpowiedzieli, że zestaw pasuje i jednocześnie podnieśli cenę o 900 zł (do 2110). :-)
                              Ostatnio edytowany przez ; 44763.

                              Komentarz


                              • czyli jednak wymieniasz ...
                                Sławka wozi Superb 2 FL
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                                Komentarz


                                • Podniesienie ceny wynika chyba z tego, że skończyły się gwarancje na ostatnie 1.4 TSI EA111. Tak przypuszczam.

                                  Co do samego rozrządu, ja od 40 tysięcy (wymiana przy ~120.000 km) poruszam się z rozrządem nowego typu i sądzę, że może do 200.000 dociągnie. Cykanie przy odpalaniu jest nadal, czasami odezwie się też nastawnik (szczególnie gdy zaraz po odpaleniu chcę ruszyć, jeśli auto pochodzi kilka sekund nie ma problemu).

                                  Jeśli miałbym robić to kolejny raz wymieniłbym również chyba pompę oleju, "popychacze" i przednią obudowę rozrządu na nową chyba, że ktoś z Was wie gdzie znajduje się w tym silniku jakiś zawór zwrotny oleju?

                                  Kolejna sprawa - gdzieś kiedyś czytałem o zmianie sprężyny napinacza (tej wstępnej która napina łańcuch przed wybudowaniem ciśnienia oleju w napinaczu). Ktoś ma wiedzę na ten temat?

                                  Komentarz


                                  • Cały tydzień próbuję nagrać to terkotanie z rana i jak tylko widzi przygotowany telefon, to nie terkocze. :-)

                                    Komentarz


                                    • Może boi się nagrywania, zamontuj w ucie wideorejestrator będzie tniej.

                                      Komentarz


                                      • Jeśli "tniej" znaczy "taniej", to nie rozumiem - bo za nagrywanie telefonem nic nie płacę.

                                        Komentarz


                                        • Ja mam za to inny objaw i nie mogę namierzyć co to i gdzie to.
                                          Przy przyspieszaniu, np pod górkę, bieg 3-ci/4-ty, obroty około 2500-3500, pojawia się krótkie terkotanie.

                                          I teraz nie wiem, czy to łańcuch czy to może nastawnik faz, czy coś w układzie napędowym.

                                          Półosie nie mają luzów więc wydaje się, że zostaje jedynie coś w silniku. Miał ktoś z Was coś podobnego?

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez boonsaw Zobacz wpis
                                            Pisze głównie dlatego ,że jest ta zła wiadomość dla posiadaczy CAXA. dosłownie tydzień temu VW zmienił cene zestawu i teraz zamiast około 1000 PLN kosztuje 2000 PLN więc jak ktoś ma możliwość kupna gdzieś po starej cenie to zachęcam, Mi się nie udało.
                                            No i ponad tydzień po moim zakupie zestaw z uszczelką obudowy i śrubami nadal kosztuje 1150 zł.

                                            Link

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis

                                              No i ponad tydzień po moim zakupie zestaw z uszczelką obudowy i śrubami nadal kosztuje 1150 zł.

                                              Link
                                              Jak Cię to tak boli to oddaj ten zestaw masz 2 tyg przy zakupach przez neta. Pisałem o cenach w ASO.

                                              Komentarz


                                              • No ale po co to kupować w aso za dwa razy tyle? Przecież to identyczne graty w dramatycznie różnych cenach.

                                                Komentarz


                                                • Panowie, mam takie pytanie: Od kiedy te poprawione zestawy rozrządu były instalowane w 1.4TSI 122KM CAXA? Mam na myśli jakąś datę produkcyjną.

                                                  Wątek ma 133 strony aktualnie i nie potrafię się jakoś doszukać tej informacji.

                                                  Komentarz


                                                  • Już podrożało
                                                    Link

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X